lauantai 12. maaliskuuta 2011

Hyvä paha mainos

Olen ennenkin huomannut iltapäivälehtien nettisivuilla olevien mainosten "osuvuuden" senhetkiseen uutiseen nähden. Tänään selatessani netissä eri lehtiä, silmääni pisti muutama omituinen yhdistelmä:

Ensin on uutisen otsikko tai aihe ja perässä teksti mainosbannerista, joka on uutisen välittömässä läheisyydessä nettisivulla:

Fukushiman reaktori räjähti - pahin mahdollinen tapahtui - Tee tietoinen valinta -nukahda

Vakava ydinturma uhkaa maapalloa -lentoyhtiön banneri: Supertarjoukset ulkomaille

Teinien vaarallinen laihdutusvillitys - Miten pääset eroon pömppövatsasta

Kyllähän ne mainokset luultavasti laitetaan "sopimaan aiheeseen", mutta voisi sitä välillä miettiä, kuinka vakavasta asiasta uutisessa on kyse.

Tein vähän lisää tutkimuksia lehtien nettisivuilla ja lisää osumia löytyi melkein samaa tahtia kuin sivu vaihtui:

Seismologien pelottava uhkakuva: Jättimäinen järistys vasta tulossa -Hymyile, olet pian muissa maisemissa ja toisen lehden sivulla  -Näe valheiden taakse

Perheauto suistui liukkaalta tieltä Huittisissa - Satakunnan luotettavat vaihtoautot

Japanissa asuvan suomalaisen haastattelu maanjäristystä koskien - Maalämpö, helpompaa kuin koskaan

Kuvat ennen tsunamia ja tsunamin jälkeen - Restaurant Old Anchor - satamasi Punavuoressa

Jälkijäristykset huolestuttavat kaikkia - Finnair vie hiihtämään

En halua mitenkään vähätellä uutisten vakavuutta, mutta tahatonta huumoria kyllä syntyy noista mainosten teksteistä.

1 kommentti:

  1. En ole koskaan huomannut tai ajatellut asioita noin. Täytyy alkaa tarkemmin seurata tota asiaa.

    VastaaPoista