Ensin on uutisen otsikko tai aihe ja perässä teksti mainosbannerista, joka on uutisen välittömässä läheisyydessä nettisivulla:
Fukushiman reaktori räjähti - pahin mahdollinen tapahtui - Tee tietoinen valinta -nukahda
Vakava ydinturma uhkaa maapalloa -lentoyhtiön banneri: Supertarjoukset ulkomaille
Teinien vaarallinen laihdutusvillitys - Miten pääset eroon pömppövatsasta
Kyllähän ne mainokset luultavasti laitetaan "sopimaan aiheeseen", mutta voisi sitä välillä miettiä, kuinka vakavasta asiasta uutisessa on kyse.
Tein vähän lisää tutkimuksia lehtien nettisivuilla ja lisää osumia löytyi melkein samaa tahtia kuin sivu vaihtui:
Seismologien pelottava uhkakuva: Jättimäinen järistys vasta tulossa -Hymyile, olet pian muissa maisemissa ja toisen lehden sivulla -Näe valheiden taakse
Perheauto suistui liukkaalta tieltä Huittisissa - Satakunnan luotettavat vaihtoautot
Japanissa asuvan suomalaisen haastattelu maanjäristystä koskien - Maalämpö, helpompaa kuin koskaan
Kuvat ennen tsunamia ja tsunamin jälkeen - Restaurant Old Anchor - satamasi Punavuoressa
Jälkijäristykset huolestuttavat kaikkia - Finnair vie hiihtämään
En halua mitenkään vähätellä uutisten vakavuutta, mutta tahatonta huumoria kyllä syntyy noista mainosten teksteistä.
En ole koskaan huomannut tai ajatellut asioita noin. Täytyy alkaa tarkemmin seurata tota asiaa.
VastaaPoista